سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
درباره وبلاگ


پیوندها
لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 7
  • بازدید دیروز: 2
  • کل بازدیدها: 54228
مدرسه قرآنی اهل البیت(علیهم السلام) دستگرد برخوار




مرگ قاتل هزاران شیعه 
 
عبدالله بن جبرین از مفتیان وهابی مرد !

عربستان سعودی شب گذشته خبر مرگ "عبدالله بن جبرین" مفتی سرشناس سعودی و از اعضای سابق هئیت علمای اسلامی خود، در سن 78 سالگی را اعلام کرد.
عبد الله بن عبد الرحمن بن عبد الله بن إبراهیم بن فهد بن حمد بن جبرین من آل رشید ملقب و مشهور به  نام  ابن جبرین از خانواده بنی زید (متولد ???? قمری در روستای قویعیه در منطقه ریاض عربستان سعودی ) ، از علمای وهابیت   و درباری در عربستان سعودی بود .
او که از اعضای اصلی وهابیون محسوب می شد به صدور فتاوی تند و عجیب بر علیه مذاهب مختلف و مسلمانان مخالف خود مشهور بوده و از جمله در جریان جنگ 33 روزه لبنان در مقابل اسرائیل با صدور فتوایی عجیب و خنده دار هرگونه دعا برای پیروزی حزب الله لبنان را به صرف شیعه بودن انها حرام دانسته بود . وی  در پاسخ استفتایی درباره? حزب الله لبنان گفته بود: یاری کردن این حزب جایز نیست. جایز نیست تحت فرمان آنان رفت و جایز نیست برای پیروز و قدرتمند شدن آنان دعا کرد. نصیحت ما به اهل سنّت این است که از آنان بیزاری بجویند و کسانی را که به این حزب می‌پیوندند، رها کنند  .
او با فتاوی تند خود توجیه کننده عملیاتهای تروریستی  القاعده و طالبان بر ضد مسلمانان در عراق و افغانستان و پاکستان بود .
وی از معروف ترین سردمداران وهابی بود که فتوای تکفیر شیعیان را صادر نمود . او محرک بزرگی در به خاک و خون کشیده شدن مردم مسلمان عراق محسوب میشود   ، همچنین فتوای تخریب حرم مطهر امامان شیعه نیز توسط این عالم نمای وهابی صادر گردید که سرانجام منجر به تخریب حرم مطهر امامین عسکریین ((علیهما السلام)) توسط افراطیون وهابی در سامرا گردید . در بخشی از این فتوا از حرم امامان شیعه به عنوان مصادیق شرک یاد کرده که باید با خاک یکسان شود.



موضوع مطلب :


شنبه 90 فروردین 20 :: 10:29 صبح ::  نویسنده : گروه مطالعات دینی